Tapahtumia ja henkilöitä 2022

Kuva: Tuulikki Norrlin

Yhdistys kutsui Merja Toivasen kunniajäseneksi

Meillä oli ilo kutsua Merja Toivanen (kuvassa oikealla) kunniajäseneksemme vuosikokouksessamme 28.2.2022 .

Merja on aloittanut yhdistyksemme rahastonhoitajana jo vuonna 1981 ja on toiminut pitkään myös sihteerinä. Iloksemme Merja jatkaa näissä pesteissään myös kuluvana vuonna! Kukat hänelle ojensi uudestaan puheenjohtajaksi valittu Ina Ruokolainen (vas.).

Johtokuntaan valittiin Reetta Joska, Samuli Lampinen, Matti Leppäranta (uusi), Pasi Pekkola, Minna Saarelma-Paukkala (uusi) ja Annamari Saure (varapj.).

Onnistunut Uutuuksien ilta 2022

Lahden pääkirjastossa järjestetty Uutuuksien ilta keräsi tiistaina 15.11.20220 hienosti noin kuusikymmentä kuulijaa. Neljätoista kirjailijaa kertoi vuoden aikana syntyneistä teoksistaan.

Kuvassa Kuvassa vas. Timo Sandberg, Kalle Veirto, Samuli Lampinen, Ina Ruokolainen (edessä), Arja Kotiranta, Leena Kaartinen (edessä), Anuirmeli Sallamo-Lavi, Kaisa Kurki, Reetta Joska (edessä), Mila Teräs, Mervi Koskinen, Suvi Kaipainen, Annamari Saure, Reijo Päivärinta ja Matti Leppäranta. Kuvasta puuttuvat haastattelijat Pasi Pekkola ja Minna Saarelma-Paukkala. Kuvan otti Jari Suominen.

Illan ohjelma:

Mila Teräs: kuvakirja Ensilumi (Karisto) ja nuortenromaani Yökirjeitä (Otava)
Kalle Veirto: nuortendekkari Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka ja Kurko Kökköläinen (Karisto) ja nuortenromaani Meidän omat MM-karsinnat (Karisto)
- Haastattelija Annamari Saure
Reetta Joska: romaani 7 syntistä yötä (BoD)
Mervi Koskinen: romaani Kaupustelija (Arktinen banaani)
- Haastattelija Pasi Pekkola
Timo Sandberg: rikosromaani Kuolontuoksu (Karisto)
- Haastattelija Samuli Lampinen
Samuli Lampinen: runokokoelma Kovettu nainen (BoD)
- Haastattelija Reetta Joska
Kaisa Kurki: romaani Harhan akatemia (BoD)