Hautala, Raija

Raija Hautala on lahtelainen kirjailija, joka on julkaissut kaksi kirjaa, LÄHTÖ v. 2013 ja siihen jatko-osa SEURAA MINUA v. 2015.

Kolmas romaani OLEMASSA OLEMATTA näkee päivänvalon helmikuussa 2018 Torni kustantamon kustantamana. Nainen elää eronsa jälkeistä sekavaa aikaa kahden murrosikäisen lapsensa kanssa. Hänellä on takanaan 60-luvun nuoruus, seksuaalinen vapaus, opiskelut ja avioero. Kuvioissa on kaksi rakastajaa, yläkerrassa asuva kirjailija Timo ja lähipizzerian turkkilainen työntekijä, jotka soljahtavat naisen elämään kuin huomaamatta.

Nainen on oman elämänsä herra, eivätkä häntä mitkään sovinnaisuussäännöt sido.
Naisen äiti, joka on hävinnyt kymmeniä vuosia sitten, kummittelee edelleen naisen
elämässä. Kukaan ei tiedä varmasti, onko äiti enää elossa vai onko hän kenties muuttanut ulkomaille. Vai onko hän kuollut?

Hautalalla on kasassa myös kokoelman verran novelleja ja osaksi Italiaan sijoittuva
dekkari. Lisäksi hän on opiskellut näytelmäkäsikirjoitusta ja valmiina pöytälaatikossa odottaa kokopitkä näytelmä. LÄHTÖ-romaanillaan hän pääsi NVL:n Mestarikurssille Orivedelle. Hän on myös Salpausselän kirjailijoiden jäsen ja hyödyntää yhdistyksen järjestämät koulutustilaisuudet.

Raija Hautalan kirjailijablogi: http://raijahautala.blogspot.fi/