Sollo, Eeva

Olen entinen valtion virkanainen, ”elämän taiteilija”, ja olen kirjoittanut aina. Koululaisena voitin kirjoituskilpailuissa palkintoja. Nuorena tienasin tarvittaessa muutaman kympin pienellä runon pätkällä tai mielipidekirjoituksella. Sittemmin pidin vapaasta kirjoittamisesta parinkymmenen vuoden tauon, ja kirjoitin vain työhöni (taloushallinto ja kirjanpito) liittyviä asiatekstejä. Nyt minulla on taas enemmän aikaa kirjoittamiselle.

Muutin työn perässä Kouvolasta Lahteen vuonna 1997.
Kirjoitan runoja ja muuta. Tein ensin yhden kirjan, ja nyt on toinenkin valmis.

Runomaraton                       Olen Lahden Runomaraton ry:n jäsen.

Parkinson työssä –sivusto   Jo päättynyt Parkinson työssä –hanke koulutti blogikirjoittajia sivuilleen. Kirjoitan sinne vieläkin silloin tällöin, nimimerkillä Eeva.

Runoblogi

Pidän runoblogia Runoku. runokuvamaa.  http://www.runoku.blogspot.fi/

Kirjailijan kotisivu               http://eevasollo.jimdo.com

Facebook Eeva Sollo kirjat  https://www.facebook.com/eeva.sollo.kirjat/

WÄY Runoja arkirakkaudesta

Positiivisia parisuhdehetkiä, helliä lapsuusajan muistikuvia, muutamia luontorunoja, ja pari muuta. Ajattelin, että lukijalle jäisi pääasiassa hyvä olo ne luettuaan.

Yhdessä runossa kerrotaan, miten hankalaa on saada sanotuksi, ja sitten wwwäy! ...tulihan se sieltä. Siitä kirjan nimi. Monet kirjan runoista kertovat arkipäivän hyvistä hetkistä.

Runo syntyy joka kerta uudestaan, kun se luetaan. Sille alkaa oma, itsenäinen elämänsä. Vapautin siis kokoelmaan laitetut runot runobogistani ja tietokoneeni uumenista elämään omaa ihanaa elämäänsä paperilla, kansien välissä.

Kansi; E.Sollo, kovat kannet, 56 sivua. Julkaisupäivä 30.03..2016.
ISBN: 978-952-330-472-7. E-kirjan ISBN  978-952-330-641-7.