Draamakirjoittamisen kurssi 2.11.2013

Onnistunut draamakirjoittamisen kurssi

Salpausselän kirjailijoiden draamakirjoittamisen kurssi pidettiin pyhäinpäivänä 2.11.2013 Ravintola Wanhassa Herrassa Lahdessa. Kouluttajana oli kirjailija Harri István Mäki, joka on toiminut opettajana muun muassa Teatterikorkeakoulussa sekä Oriveden opistossa. Hän on kirjoittanut noin 60 teosta ja 40 näytelmää.

Pyhäinpäivän hartaudesta ei tosin ollut kurssilla tietoakaan, sillä Harri István Mäki piti vauhdikkaan, innostavan ja asiantuntevan esityksen draaman historiasta, draamallisen jännitteen rakentamisesta, henkilöiden luomisesta, päämäärään pyrkimisestä ja vastavoimista.

Yksi kurssi ei tee kenestäkään mestaria, mutta se jätti osanottajien mieleen paljon pohdittavaa ja tuottaa toivottavasti jatkossa alueen kirjailijoilta entistä parempia tekstejä.

Paikalla oli 24 Salpausselän kirjailijoiden jäsentä.

Timo Sandberg

Kirjailija Harri István Mäki esitti havainnollisesti, mitkä asiat draaman rakentamisessa ovat tärkeitä. István Mäki piti innostavan koulutuksen yhdistyksen jäsenille 2.11.2013.
Paikalla oli runsaasti yhdistyksen kirjailijoita.
Tilaisuuden alussa puheenjohtaja, Timo Sandberg kertoi jäsenille yhdistyksen asioista, muun muassa muistutti tulevasta ke 27.11. klo 17.30-20 olevasta kirjauutuuksien illasta Lahden pääkirjaston auditoriossa, jonne toivotaan yhdistyksen kirjailijoiden uutuuskirjat vuodelta 2013 esiteltäväksi yleisölle.