TAPAHTUMIA JA HENKILÖITÄ 2020

SALPAUSSELÄN KIRJAILIJOIDEN JOHTOKUNTA UUDISTUI

Salpausselän kirjailijoiden johtokuntaan kuuluvat vuonna 2020:

Ina Ruokolainen, pj (Uusi, kuvassa edessä.)

Annamari Saure, varapj (Kuvassa takana vasemmalla.)

Reetta Joska (Uusi, kuvassa edessä oikealla.)

Kirsti Kivinen (Uusi, kuvassa Reetan takana.)

Kari Kitunen (Ei kuvassa.)

Raili Mikkanen (Uusi, kuvassa takana keskellä.)

Timo Taulo (Uusi, kuvassa takana oikealla.)

Sihteeri ja rahastonhoitaja: Merja Toivanen: sskry@luukku.com (Kuvassa Inan takana.)

Uutuuksien ilta koronatunnelmissa

Perinteinen Salpausselän kirjailijoiden uutuuksien ilta järjestettiin tiistaina 17.11. poikkeusoloissa. Lahden pääkirjaston auditorioon oli saapunut pieni mutta kiinnostunut yleisö kuulemaan, mitä kymmenen yhdistyksen kirjailijaa kertoi tuoreista kirjoistaan. Haastatteluista vastasivat yhdistyksen johtokunnan jäsenet. Kiitos vielä kaikille mukaan uskaltautuneille! Ryhmäkuvaa emme päässeet tällä kertaa ottamaan tautitilanteen vuoksi. Yhdistyksen Facebook-sivulla on kuvat ja tiedot kaikista osallistuneista kirjailjoista ja heidän kirjoistaan. Klikkaa sivulle tämän sivun vasemmasta alalaidasta!

Johtokunnan jäsen 2018-2020: Kari Kitunen

Ensimmäiseen vuoteeni Salpausselän Kirjailijat ry:n johtokunnassa osui tärkeä vuosi, yhdistyksen 50. toimintavuosi. Juhlaakin oli  2.12.2018.

Timo Sandberg innosti minua hakemaan jäsenyyttä. Kiinnostuin asiasta, vaikka en ole kirjoja kirjoittanut, mutta näytelmiä olen. Pääsin jäseneksi ja on ollut mielenkiintoista keskustella sanantaitajien kanssa kirjoittamisesta ja muistakin asioista. Johtokuntatyöskentely on myös ollut innostavaa, sillä koossa on hyvähenkinen, aikaansaapa ryhmä. Onneksi tutustuin Timoon ja sitä kautta löysin Salpausselän Kirjailijat. Tämä on ollut antoisaa aikaa.

Johtokunnan jäsen 2020: Timo Taulo

Kun täytin 60 vuotta, pysähdyin miettimään. Tajusin, että kaikki mitä olen vuosikymmenten aikana tehnyt, on liittynyt kirjoittamiseen: toimittajana, copywriterina, luovana johtajana, näytelmäohjaajana ja historiikkien tekijänä. Silti olen luultavasti ensimmäinen Salpausselän Kirjailijoiden johtokunnan jäsen, joka ei ole koskaan julkaissut omaa kirjaa.

Päätin, että oman kirjan aika on, kun täytän 70 vuotta, ja olen kerännyt tarpeeksi elämää. On iloista, että sitä ennen voin toimia kotikaupunkini kirjailijayhdistyksessä erilaisten ja upeiden kirjoittajien kanssa.