SSK Lahden Kirjamessuilla 2011

Salpausselän kirjailijat r.y:n osasto Lahden kirjamessuilla 19.-20.2.2011

Kiitokset antiikkikeskus Fasetille, josta upeat kalusteet ja kirjatelineet olivat. He myös suunnittelivat kalusteiden sijoittelun.

Osaston somistuksen, kirjojen ja muun rekvisiitan tekivät yhdistyksen ahkerat jäsenet.

Suurkiitos kaikille!

Lauantai 19.2.

klo 10.20 - 10.30 Jean-lavalla Terhi Wilman avasi Salpausselän kirjailijoiden järjestämän huumorinovellikilpailun Riemu repeää, jonka jälkeen huumorinovellikilpailun tuomarit olivat tavattavissa osastollamme.

Terhi Willman (vas) ja Terhin vieressä kilpailun tuomaristo: Päivi Häänpää, kirjallisuuden läänintaiteilija / Hämeen Taidetoimikunta, kriitikko Ilkka Kuosmanen ja kirjailija Mila Teräs/Salpausselän kirjailijat.

Lauantai 19.2. klo 12.30-13.30 Kullervo-lavalla Päijäthämäläinen murha.

Dekkaristit Timo Sandberg, Eija Piekkari ja Seppo Jääskeläinen kertoivat kirjojensa synnystä.

Timo Sandberg
Eija Piekkari
Seppo Jääskeläinen

Lauantai 19.2. klo 15.00-15.30 Aino-lavalla Omaa tietä kirjailijaksi -haastattelussa olivat Erkki Martikainen, Helvi Airo, Liisa Salo ja Helmi Munukka. Haastattelijoina olivat kirjailija Mila Teräs sekä antologiatoimittaja Anneli Seppälä.

Erkki Martikainen
Helvi Airo
Liisa Salo
Helmi Munukka
Mila Teräs
Anneli Seppälä

Lauantai 19.2. JEAN-lavalla klo 11.00-11.30 Timo Sandberg (Karisto) Haastattelija Taija Tuominen

Lealiisa Kivikari
Kuva: Pia Rautio
Lealiisan runokirja
Terhi Willman (oik.) haastattelee Lealiisa Kivikaria.
Lealiisa Kantola (vas.), muusikko Soila Sariola Rajaton-yhtyeestä ja Terhi Willman.

JEAN-lava lauantai 19.2. klo 12.30-13.00, Lealiisa Kivikarin uusi runokirja "Maria sytyttää tulen rannalle" julkistus, haastattelijana Terhi Willman

JEAN-lava sunnuntai 20.2. klo 14.00-14.30 mukana muusikko Soila Sariola Rajaton-yhtyeestä, haastattelija Terhi Willman

Kristinuskon kaksi myyttistä Mariaa: Neitsyt Maria ja Magdalan Maria heräävät henkiin runon puhujan arjessa, taiteessa, valveessa ja unessa.

Runojen ihmisyys ja sisaruus liikkuu elämän ja kuoleman rajapinnoilla. Kantajanaisten ilolla on suora tie taivaaseen ja isoäitien opit liukuvat perhealbumin sivuilta runojen maailmaan.

Mariat valaisevat tulella pimeään, jossa luonto järisee liitoksistaan ja elämä kasvaa kuolemaa voimakkaammaksi kiitosvirreksi.

--

Graafinen muotoilu ja kuvitus Laura Mellanen

Ateljeekriitikko: Runoilija Risto Ahti

Kustantaja: Duurisointu

--

Lealiisa Kivikari (ent.Kantola, s.1964) on lahtelainen sanataiteilija ja Salpausselän kirjailijoiden jäsen. Hän on aloittanut ammatillisen uransa 1995. Kivikari on kirjoittanut näytelmiä, käsikirjoituksia, runodraamoja, kuunnelmia, pakinoita, kolumneja. Hän toimii myös sanataideohjaajana, luovan kirjoittamisen kouluttajana ja tekee ahkerasti runokeikkoja ympäri Suomea.

Lisätiedot:

Lealiisa Kivikari 040 7405673

lealiisa.duurisointu@gmail.com

http://lealiisaduurisointu.blogspot.com > seuraa blogissa Marian matkaa maailmaan ja maailmalla!

Lauantai 19.2. JEAN-lavalla klo 14.30-15.00 Heikki Saure & Anuirmeli Sallamo-Lavi (Avain) "Matka yli ymmärryksen".

Heikki Sauren kirjoittama Matka yli ymmärryksen kertoo henkimaailman tulkin, kirjallisuuden suomentajan ja toimittajan Anuirmeli Sallamo-Lavin tarinan.

Kelle Veirto ja haastattelijana Taija Tuominen

Sunnuntai 20.2. AINO-lavalla klo 11.00-11.30 Kalle Veirto (Karisto) "Pelibunkkerin pojat" ja "Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka ja kätketty lipas". Haastattelija Taija Tuominen.

Sunnuntai JEAN-lavalla klo 12.30-13.00 Antti Karisto (Gaudeamus) "Yksi piano vai kymmenen lehmää?" Haastattelija Terhi Willman.

Kuvasatoa Lahden Kirjamessuilta 2011

Klikkaa kuvaa nähdäksesi siitä suurennoksen.