Nuoren Voiman Runovideokilpailu 22.11.2011

Milja Kuoppala, Heikki Saure ja Sirpa Papinaho menestyivät hyvin Nuoren Voiman Liiton valtakunnallisessa runovideokilpailussa.

Kolmikko pääsi loppukilpailuun yhdeksän parhaan joukkoon, mutta ihan kärkikamppailuun he eivät lopulta kuitenkaan yltäneet.

Palkintojenjako pidettiin ravintola Dubrovnikissa, Helsingissä tiistaina 22.11.2011.

Kilpailuun lähetettiin 36 runovideota. Kärkiyhdeksikön videot esitettiin yleisölle palkintojenjakotilaisuudessa.

Kilpailun tuomareina olivat animaattori Tatu Pohjavirta, toimittaja Minna Joenniemi, runoilija J.K.Ihalainen sekä elokuvaohjaaja Zaida Bergrooth.

Onnittelut hienon menestyksen johdosta!

Milja Kuoppalan runossa Kahden maailman välissä tehdyllä runovideolla näyttelevät yhdistyksen jäsenet Helvi Airo ja Ossi Hintikka. Videon on kuvannut, ohjannut ja leikannut Keijo Skippari Lahden Videokuvaajista.

Runoilija Milja Kuoppala ja Lahden Videokuvaajien Keijo Skippari tyytyväisinä palkintojenjakotilaisuuden jälkeen. Keijo oli ohjannut, kuvannut ja leikannut Miljan runon Kahden maailman välissä. Koskettava runovideo oli kuvattu Tapanilakodissa ja näyttelijöinä olivat, Salpausselänkirjailijoiden jäsenet, Helvi Airo ja Ossi Hintikka, jotka ovat myös Päijät-Hämeen Lausujien kokeneita esiintyjiä.
Kirjailija Heikki Sauren, oikealla, Kirjoituksia maasta -projektiin liittyvä samanniminen runovideo sijoittui myös yhdeksän parhaan joukkoon runovideokilpailussa. Tuomariston mielestä Kirjoituksia maasta oli kilpailun ainoa kokeellinen runovideo. Heikin vieressä runovideon koostanut Sirpa Papinaho, joka on myös Lahden Videokuvaajissa jäsenenä. Sirpan vierellä valokuvaaja Jari Härkönen, joka on valokuvannut Heikin keräämät paperinpalat Kirjoituksia maasta -projektiin.