Tapahtumia ja henkilöitä 2023

Kuva: Siru Danielsson

Johtokunnan jäsen Pasi Pekkola

Minulla oli suuri ilo liittyä Salpausselän kirjailijoiden hallituksen uudeksi jäseneksi. Mukanani toivon tuovani ainakin paljon uusia ideoita ja verkostoja sekä jo useamman vuoden kokemukseni kirjailijantyön sekä hyvistä että huonoista puolista.

Omalla kirjailijanurallani olen keskittynyt pääosin romaanitaiteeseen. Pian julkaistuani esikoisromaanini Unelmansieppaaja (2013, Otava) muutin takaisin synnyin kaupunkiini Lahteen ja päätin omistautua kirjoittamiselle. Sen jälkeen onkin syntynyt kolme uutta romaania, joista osa myös sijoittuu kotikaupunkiini. Viimeisin kirjani Kaikki isäni naiset (Otava) ilmestyi viime syksynä 2020.

Haluan omalta osaltani olla mukana ideoimassa alueemme monipuolisen kirjoittajakentän toimintaa ja kehittää uusia tapoja nostaa alueemme hienoja kirjailijoita ja kirjoja paremmin esiin paitsi paikallisesti myös koko maassa.

15.4.2021

Päivitys 4.3.2022: Pasi Pekkola jatkaa johtokunnassa vuonna 2022

Päivitys 1.3.2023: Pasi jatkaa johtokunnassa 2023

Johtokunnan jäsen Reetta Joska

Tämä on ensimmäinen vuoteni Salpausselän Kirjailijoiden johtokunnassa. Itse jäsenenä olen ollut kohta kaksi kokonaista vuotta.

Minulle kirjoittaminen on tärkeä osa elämääni. Jo pienestä tytöstä lähtien olen kirjoitellut tarinoita ja keksinyt niitä vilkkaan mielikuvitukseni ansiosta. Bloggaamisen aloitin 12-vuotiaana mutta aktiivisesti olen pitänyt Korkojen Kapina -nimistä blogia. Kerään myös korkokenkiä, jotka seikkailevat blogini tarinoissa. Uusi kenkäpari, uusi tarina.

Kirjoitan tällä hetkellä kirjasarjaa, joista kolme ensimmäistä löytyvät kirjakaupoista kautta maan.

Teokseni nimet ovat Aina & Ikuisesti, Aikahyppääjä sekä AlustaAlkaja. Neljäs osa on tulossa keväällä 2020.

Kirjojen kirjoittamisen ja bloggaamisen lisäksi teen myös juontajan keikkoja.

Minulle on kunnia saada olla mukana Salpausselän Kirjailijoiden johtokunnassa. Toivon sydämestäni, että tämä vuosi tuo mukanaan haasteita sekä seikkailuja.

Päivitys 16.4.2021: Jatkan johtokunnan jäsenenä myös vuonna 2021.

Päivitys 4.3.2022: Reetta Joska jatkaa johtokunnassa vuonna 2022.

Päivitys 1.3.2023: Reetta jatkaa johtokunnassa 2023.