Uutuuksien ilta 27.11.2013

Salpausselän kirjailijoiden perinteinen Uutuuksien ilta kokosi yhdistyksen kirjailijat esittelemään vuonna 2013 ilmestynyttä tuotantoaan Lahden pääkirjaston auditorioon keskiviikkona 27.11.2013. Yhdistyksen puheenjohtaja Timo Sandberg avasi tilaisuuden.

Tilaisuuden ensimmäinen esittelykirja oli Timo Sandbergin rikosromaani Mustamäki (Karisto). Uutuuksien illan juonsi yhdistyksen varapuheenjohtaja Tuulikki Norrlin.

Esittelyvuorossa Eija Piekkari ja hänen kaksi rikosromaaniaan Risteys ja Kaislikon kätkössä (Myllylahti).

Aimo Salonen kertoi Aurinkokuninkaan valtakunta -kirjastaan, joka myös on rikosromaani (Myllylahti).

Erkki Norell esitteli Taimentarinoita, joka on kalastuskirja (readme.fi).

Annamari Saure ja Jari Suominen kertoivat valokuvateoksestaan Haltiakuusen alla, suomalaisia kirjailijakoteja (Avain).

Yleisö sai valokuvamaistiaisia Haltiakuusen alla -kirjasta. Kuvassa Nils-Aslak Valkeapään taiteilijakoti Pohjois-Norjassa.

Alli Kantola vuorossa romaaninsa kanssa Meillä on vain toisemme (BoD).

Raija Hautala puhumassa romaanistaan Lähtö (Mediapinta).

Aulis Piiroinen esitteli romaaninsa Missä tiet sammaloituvat (Mediapinta).

Anneli Seppälä lausui muutaman runon runoantologioista Kunnes yhtenä iltana ja ...tulen kaukaa, menen kauas... Antologiat ovat Luovan kirjoittamisen ryhmä 13:n tuotantoa. (Omakustanteita)

Helvi Airo esitti pari runoa Lahden Luovan kirjoittamispiirin, Salasanan, juuri ilmestyneestä antologiasta Valosta ja varjosta. (Omakustanne)

Alli Kantola esitteli Sirkka Valkosen runokirjan ja luki sieltä pari runoa. (Omakustanne) Sirkka Valkonen penkkirivin päässä.

Anja Hiidenheimo kertomassa Valon anatomia -novelleistaan (ntamo).

Tuulikki Norrlin välitti Mila Teräksen terveiset ja näytti Milan kirjoittamaa Elli ja unenpää -lastenromaania (Otava).

Heikki Saure ja hänen tekemänsä suomennos Laotse: Salaisuuksien tie (Sammakko).

Kalle Veirto puhumassa Henkka ja Kivimutka -kirjasarjastaan, johon on ilmestynyt Kivimutka ja pääkallonaama -nuortenkirja (Karisto).

Teuvo Ruohorantalta on ilmestynyt näytelmä Insinöörityttö ja Antero Niemiseltä Taksimies-romaani (Bookhouse), mutta valitettavasti kumpikaan ei ollut Uutuuksien illassa paikalla.