Sandbergille Vuoden johtolanka 2014 -palkinto

14.2.2014

Salpausselän kirjailijoiden puheenjohtaja dekkaristi Timo Sandberg ei ole pidätetty, vaan Vuoden johtolanka -palkintokunniakirjaan otetaan johtolankavoittajan sormenjälki.
Kiitospuheen aika.
Onnellinen voittaja.

Yhdistyksen puheenjohtaja Timo Sandberg palkittiin 13.2.2014 Johtolanka-palkinnolla Mustamäki-romaanistaan. Kuvat Dekkariseuran lehden valokuvaaja Olli Turunen.

Vuoden johtolanka -palkinto myönnetään vuosittain edellisen vuoden merkittävästä dekkariteosta ja Lahden Kirjamessuilla 2013 helmikuussa julkistettu Mustamäki-romaani (Karisto) toi Timo Sandbergille voiton menneen vuoden dekkaritekoja arvioitaessa.

Palkituksi voi tulla romaani, novellikokoelma, kuunnelma, elokuva, Tv-sarja, tutkielma tai jokin muu alaan liittyvä merkkiteko.

Vuoden johtolanka -palkinnon myöntää Suomen Dekkariseura ry