Runoilija Aino Partasen tekstiilityöt ja runot ihastuttavat Aikuiskoulutuskeskuksessa

11.2.2013

Runoilija Aino Partanen Salpausselän kirjailijoiden Uutuuksien illassa marraskuussa 2013.

Yhdistyksemme runoilijan Aino Partasen suunnittelemia ja valmistamia seinätekstiilejä ja vaatteita sekä hänen kirjoittamiaan runoja on esillä Lahden Aikuiskoulutuskeskuksessa helmikuun ajan. Vasta viikon auki ollut näyttely on ihastuttanut katsojia.

Taiturimaisesti suunnitellut ja kirjotut tekstiilit ja vaatteet, joukossa muutama nukitettu ryijy, yhdessä hersyvien runojen kanssa ovat herättäneet kovasti kiinnostusta heti näyttelyn avauduttua.

Kirjonta on rehevää ja värikästä "kansannaisen" ilmaisua.

Tekstiilejä on vitriinin lisäksi esillä aulan seinillä.

Aino Partanen on näyttelypaikalla tavattavissa Ystävänpäivänä torstaina 14.2. klo 14-16.

Näyttely avoinna: ma-pe klo 9-20 ja la klo 9-15.

Runoilija Aino Partanen on julkaissut lukuisia omakustanneteoksia.

Käsityön juhlavuodessa teemana Käsityö elämässä

Vuonna 2013 tulee kuluneeksi 100 vuotta Käsi- ja Taideteollisuusliitto Taito ry:n perustamisesta ja 125 vuotta Suomen käsityön muoseon syntysanoista.

Käsityön juhlavuosi sopii hyvin kansalaisopistojen toimintaan, koska kansalaisopistoissa käsityöt ovat olleet perinteisesti suurimpia ainealueita.

Lahden Wellamo-opiston käsityötiimi kunnioittaa Käsityön juhlavuotta järjestämällä Lahden Aikuiskoulutuskeskuksessa Kuukauden opiskelija -näyttelyitä, ja aiemmin on ollut esillä muun muassa esineitä puutyön taitajalta sekä toiselta monipuoliselta tekstiilitöiden osaajalta. Helmikuun opiskelijana on Aino Partanen.