SALPAUSSELÄN KIRJAILIJOIDEN UUTISIA

Yhdistyksemme kirjailija Kalle Veirto palkittiin 14.1.2015 perinteikkäällä Suomen Nuorisokirjailijoiden Topelius-palkinnolla, joka myönnetään ansiokkaalle nuortenkirjalle. Palkinto tuli viime vuonna julkaistulla Säbätalvi-kirjalla. Palkinnon arvo on 2 015 euroa.
Kalle Veirton "Säbätalvi" on Topelius-ehdokkaana ja "Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka ja Sherlock Holmesin jalanjäljet" on Arvid Lydecken palkintohdokkaana. Topelius-palkinto myönnetään vuosittain ansiokkaalle nuortenkirjalle ja Arvid Lydecken -palkinto ansiokkaalle lastenkirjalle.
Päivi Rämö (24.11.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty kirjailijajäsenemme Päivi Rämö.
Parhaan suomalaisen lasten- tai nuortenkirjan palkinnosta kilpailee kuusi teosta ja yksi niistä on Salpausselän kirjailijoiden Mila Teräksen tänä vuonna ilmestynyt Olga Orava ja metsän salaisuus. Kirjan on kuvittanut Karoliina Pertamo ja kustantaja on Lasten Keskus. Suomen Kirjasäätiön 30 000 euron arvoinen Finlandia Junior -palkinto myönnetään 20. marraskuuta ja palkinnonsaajan valitsee ohjaaja, käsikirjoittaja Johanna Vuoksenmaa.
Erkki Martikaisen Oman elämänsä sankarit -trilogian päätösosa Paluu kotiin, Mystinen matka -kirja kertoo erään miehen mystisen matkan muuttuneessa, entisessä kotikaupungissa Lahdessa.
Marja Aho (28.10.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty uusi kirjailijajäsenemme Marja Aho
YLE:n nauhoitus Helsingin Kirjamessuilta 25.10.2014. Rikoksen houkutuksesta kertomassa Timo Sandberg, Jari Järvelä, Ari Paulow ja Salla Simukka.
Lähetetty Lahden kaupungin sivistyslautakunnalle, Lahden kaupunginvaltuustolle ja Lahden kaupunginhallitukselle sekä paikalliselle medialle.
Ina Ruokolainen, Mila Teräs, Kalle Veirto ja Timo Sandberg esiintyvät Helsingin kirjamessuilla 23.-26.10.2014.
Tuula Mai Salmela (21.10.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty Tuula Mai Salmela
RSS ATOM