Kirjavinkkaus

Kirjasammon kirjakalenteri

22.5.2014
Yle Kirjakalenterista näkee nopeasti ja laajasti, mikä kirjallisuuden maailmassa on tällä hetkellä ajankohtaista ja mistä keskustellaan. Kalenteri linkittyy sekä Yle Areenaan että Kirjasammon teos- ja kirjailijatietoihin.

Suomen Kirjailijaliitto ry

Suomen Maakuntakirjailijat ry

Nuoren Voiman Liiton arvostelupalvelu
Nuoren Voiman Liiton arvostelupalvelu tarjoaa kokeneen lukijan arvion kaunokirjallisista tekstinäytteistä ja auttaa kirjoittajia eteenpäin. Kriitikkoina toimivat kirjoittamisen ja kirjallisuuden ammattilaiset.

Sanasto ry - kirjallisuuden alan tekijänoikeusjärjestö

Kiiltomato.net - Kirjallisuuskritiikin verkkolehti

Teonsana - mm. kalenteri kirjallisuustapahtumista, kirjoituskilpailuista ja kirjoittajakoulutuksista.

Runouslehti Tuli & Savu - valtakunnallinen uuden runouden lehti

Kirjaelämää Lahdessa - Kalle Veirron kirjailijablogi

---

Luova runoryhmä13

Luova runoryhmä13 aloitti syksyllä 2012. Piiri on maksuton, kaikille avoin kirjoituspiiri, jossa perehdymme lähinnä runojen saloihin.

Kirjoituspiirimme toimii itseohjautuvasti ja kaikki saavat sanoa mielipiteensä ja arvionsa niin omista kuin muidenkin piiriläisten kirjoituksista. Piirissämme ei kuitenkaan arvostella kirjoituksia hyviksi tai huonoiksi - vaan arvioidaan ja annetaan myönteistä palautetta - ja myös ohjeita, miten kirjoituksen saisi kenties vieläkin paremmaksi.

---

Vellamon Vinkit - päijäthämäläinen tieto ja kulttuuri verkossa. Vellamon vinkit -sivuston päivitys on loppunut ja tilalle on tullut Päijät-Häme-wiki.

Lahden Kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto

Kultuuripalvelut- Lahden kaupunki