Seppo Jääskeläisen Aamulla oli toisin -e-kirja on toiseksi eniten lainattu e-kirja vuoden 2013 lainatuimpien listalla Tampereella.
Yhdistyksen puheenjohtaja Timo Sandberg palkittiin 13.2.2014 Johtolanka-palkinnolla Mustamäki-romaanistaan.
Vuoden johtolanka 2014 -palkinnon torstaina 13.2.2014 pokannut nastolalainen Timo Sandberg valittiin yksimielisesti jatkamaan Salpausselän kirjailijoiden puheenjohtajana yhdistyksen vuosikokouksessa keskiviikkona 12.2.2014.
Salpausselän kirjailijoiden puheenjohtajan, Timo Sandbergin uuden kirjan, Kärpäsvaaran, julkistamistilaisuus oli Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa lauantaina 1.2.2014. Yleisöä oli mukavasti ja tunnelma hyvä. Haastattelijana oli varapuheenjohtaja Tuulikki Norrlin.
Salpausselän Kirjailijat ry ja Lahden Laulajat -kuoro järjestävät Kalevalan päivän kunniaksi perinteisen runo- ja laulutuokion Lahden pääkirjaston auditoriossa.
Palkinnon kehittäjä, myöntäjä ja tuomari on sanamaija Heli Laaksonen. Kodiksamia-palkinto voidaan myöntää lukuelämyksen antaneelle elävälle tai kuolleelle, suomalaiselle tai ulkomaiselle kirjoittajalle. Palkintoraati määrittelee lukuelämyksen hyvin vapaasti. Voittaja saa 30 000 ohranryyniä. Kodiksamia-palkinto myös yllyttää jokaista lukijaihmistä: luo itse omat kuuden parhaan listasi ja puhu niistä mahdollisimman monelle!
Käy lukemassa Raija Hautalasta Kirjailijoitamme-sivulta.
Salpausselän kirjailijoiden nuorisokirjailija Kalle Veirto suunnittelee kiroavansa karkeasti ja paiskaavansa piirtoheittimen seinälle huomisessa, ke 27.11.2013 pidettävässä Uutuuksien illassa, joka pidetään Lahden pääkirjaston auditoriossa klo 17.30 alkaen.
Kirjastokaistan videolla Salpausselän kirjailijoiden Tuija Pontela esittelee lapsuusmuistokirjaansa Pikkulikkana Pihlavassa Pihlavan kirjastossa. Pihlava on Porin kaupunginosa ja sijaitsee Meri-Porin alueella.
Anni Polva -tunnustuspalkinnosta kilpailee tänä vuonna viisi kirjailijaa ja Salpausselän kirjailijoiden Mila Teräs on yksi heistä Telma-lastenkirjallaan.