Salpausselän kirjailijat r.y. on nyt myös facebookissa.
Lauantaina 4.10.2014 klo 13 ovat Eija Piekkari, Tuula Mai Salmela, Ina Ruokolainen ja Mila Teräs Suomalaisen kirjakaupan Paikallisten kirjailijoiden treffilauantai -tilaisuudessa kertomassa uutuuskirjoistaan.
Kirjahyllyn aarteita -ohjelmassa kirjastovirkailija Marjut Torppa Kokkolan kaupunginkirjastosta valitsi syksyn ensimmäiseksi vinkkaukseksi Mila Teräksen tuoreen kirjan Harmaat enkelit. Toimittajana on Niina Koskela.
Eija Piekkarin dekkari Risteys on Elisa Kirjan myydyin E-kirja.
- Jossain vaiheessa Puumalassa kunnanjohtajana ollessani tuli ajatus kokeilla näytelmän kirjoittamista. Lopullinen sysäys kirjoittaa näytelmä Helskutin hyvä mies tuli eräästä yleisönosaston kirjoituksesta, missä minua negatiivisessa mielessä nimitettiin hyväksi mieheksi, kertoo Kari Kitunen, joka maaliskuussa 2012 jäi Puumalan kunnanjohtajan tehtävistä eläkkeelle ja muutti eläkepäivien viettoon Lahteen. Kitunen on myös tuore Salpausselän kirjailijoiden jäsen.
Suruviesti (9.5.2014)
Kirjailija Seppo Jääskeläinen kuoli yllättäen 6. toukokuuta vastaisena yönä lomamatkallaan Pärnussa. Kuolema tuli rauhallisesti nukkuessa.
Jarkko Laine teki runokirjan yhdessä 91-vuotiaan mummonsa, Anu Laineen kanssa. Minä olen sinussa -runokirja kertoo rakkaudesta, surusta ja tuskasta, elämästä yleensä.
Kari Kitunen on lisätty Kirjailijoitamme-sivulle.
- Tämä on varmaan rankimpia kirjoja, mitä Suomessa on kirjoitettu, niin aihepiiriltään kuin kielenkäytöltäänkin, mutta tällaista kirjaa ei vain voinut kirjoittaa mitenkään sanoja sievistellen, koska siitä katoaisi uskottavuus, arvelee lahtelainen Tuhkametsä-fantasiaseikkailukirjoja kirjoittanut Jarkko Laine uunituoreesta kirjastaan Piikki hihassa – ikuisesti sinun, joka osin perustuu tositapahtumiin.
Kirjailija Kalle Veirto on kertomassa kirjastaan Säbätalvi Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa lauantaina 8.3. kello 13.