Salpausselän kirjailijoiden puheenjohtajan, Timo Sandbergin uuden kirjan, Kärpäsvaaran, julkistamistilaisuus oli Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa lauantaina 1.2.2014. Yleisöä oli mukavasti ja tunnelma hyvä. Haastattelijana oli varapuheenjohtaja Tuulikki Norrlin.
Salpausselän Kirjailijat ry ja Lahden Laulajat -kuoro järjestävät Kalevalan päivän kunniaksi perinteisen runo- ja laulutuokion Lahden pääkirjaston auditoriossa.
Palkinnon kehittäjä, myöntäjä ja tuomari on sanamaija Heli Laaksonen. Kodiksamia-palkinto voidaan myöntää lukuelämyksen antaneelle elävälle tai kuolleelle, suomalaiselle tai ulkomaiselle kirjoittajalle. Palkintoraati määrittelee lukuelämyksen hyvin vapaasti. Voittaja saa 30 000 ohranryyniä. Kodiksamia-palkinto myös yllyttää jokaista lukijaihmistä: luo itse omat kuuden parhaan listasi ja puhu niistä mahdollisimman monelle!
Käy lukemassa Raija Hautalasta Kirjailijoitamme-sivulta.
Salpausselän kirjailijoiden nuorisokirjailija Kalle Veirto suunnittelee kiroavansa karkeasti ja paiskaavansa piirtoheittimen seinälle huomisessa, ke 27.11.2013 pidettävässä Uutuuksien illassa, joka pidetään Lahden pääkirjaston auditoriossa klo 17.30 alkaen.
Kirjastokaistan videolla Salpausselän kirjailijoiden Tuija Pontela esittelee lapsuusmuistokirjaansa Pikkulikkana Pihlavassa Pihlavan kirjastossa. Pihlava on Porin kaupunginosa ja sijaitsee Meri-Porin alueella.
Anni Polva -tunnustuspalkinnosta kilpailee tänä vuonna viisi kirjailijaa ja Salpausselän kirjailijoiden Mila Teräs on yksi heistä Telma-lastenkirjallaan.
Keskiviikkona 27.11.2013 Salpausselän kirjailijat ry esittäytyy jäsentensä uusimman tuotannon kautta. Lahden pääkirjaston auditoriossa järjestettävässä Uutuuksien illassa pääsevät esiin kuluneen vuoden aikana julkaistut teokset. Kirjo on jälleen runsas: dekkareita, novelleja, romaaneja, runoja, valokuvateoksia. Myös lapsille ja nuorille on kirjoitettu.
Eija Piekkarin kuudennessa dekkarissa, Kaislikon kätkössä, nuoren naisen ruumis löytyy Kotiniemen siirtolapuutarhan rannasta, veneiden läheltä Alasenjärvestä, Lahdesta. Idea ruumiin löytöpaikaksi muhi Piekkarin mielessä parisen vuotta ennen kuin päätyi kirjaan.
Ensimmäisillä kirjailijatreffeillä Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa lauantaina 28.9.2013 oli teemana paikallinen rikoskirjallisuus.