Parhaan suomalaisen lasten- tai nuortenkirjan palkinnosta kilpailee kuusi teosta ja yksi niistä on Salpausselän kirjailijoiden Mila Teräksen tänä vuonna ilmestynyt Olga Orava ja metsän salaisuus. Kirjan on kuvittanut Karoliina Pertamo ja kustantaja on Lasten Keskus. Suomen Kirjasäätiön 30 000 euron arvoinen Finlandia Junior -palkinto myönnetään 20. marraskuuta ja palkinnonsaajan valitsee ohjaaja, käsikirjoittaja Johanna Vuoksenmaa.
Erkki Martikaisen Oman elämänsä sankarit -trilogian päätösosa Paluu kotiin, Mystinen matka -kirja kertoo erään miehen mystisen matkan muuttuneessa, entisessä kotikaupungissa Lahdessa.
Marja Aho (28.10.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty uusi kirjailijajäsenemme Marja Aho
YLE:n nauhoitus Helsingin Kirjamessuilta 25.10.2014. Rikoksen houkutuksesta kertomassa Timo Sandberg, Jari Järvelä, Ari Paulow ja Salla Simukka.
Lähetetty Lahden kaupungin sivistyslautakunnalle, Lahden kaupunginvaltuustolle ja Lahden kaupunginhallitukselle sekä paikalliselle medialle.
Ina Ruokolainen, Mila Teräs, Kalle Veirto ja Timo Sandberg esiintyvät Helsingin kirjamessuilla 23.-26.10.2014.
Tuula Mai Salmela (21.10.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty Tuula Mai Salmela
Salpausselän kirjailijat r.y. on nyt myös facebookissa.
Lauantaina 4.10.2014 klo 13 ovat Eija Piekkari, Tuula Mai Salmela, Ina Ruokolainen ja Mila Teräs Suomalaisen kirjakaupan Paikallisten kirjailijoiden treffilauantai -tilaisuudessa kertomassa uutuuskirjoistaan.
Kirjahyllyn aarteita -ohjelmassa kirjastovirkailija Marjut Torppa Kokkolan kaupunginkirjastosta valitsi syksyn ensimmäiseksi vinkkaukseksi Mila Teräksen tuoreen kirjan Harmaat enkelit. Toimittajana on Niina Koskela.