Yhdistyksemme puheenjohtaja, dekkaristi Timo Sandberg oli TV1-kanavalla Ylen aamu-tv:n Aamun kirja -haastattelussa kertomassa Häränsilmä-kirjastaan.
Merkillinen – visuaalisen runouden näyttely avautuu Lahdessa Galleria Aila Seppälässä 28. heinäkuuta 2015. Merkillinen on kutsunäyttely, joka esittelee suomalaista visuaalista runoutta. Yksi näyttelyn taiteilijoista on yhdistyksemme kirjailija Heikki Saure.
Lahden Laulajat -kuoron kevätkonsertti SINUA, SINUA RAKASTAN to 7.5.15 klo 18 - 19 Pikkuteatterissa, Loviisankatu 8, Lahti.
Anja Laitinen (9.3.2015)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty kirjailijajäsenemme Anja Laitinen.
Salpausselän kirjailijoiden lastenkirjailijan Marja Ahon kirjoittama ja kuvittama kirja Hii-o-hoi! Aarre näkyvissä! on vuoden 2015 Lasten LukuVarkaus -ehdokkaana. Palkinnon arvo on 3 500 euroa ja siitä päättävät tänä vuonna kuusi lapsiraatilaista. Voittajakirja julkistetaan ja kirjailija(t) palkitaan Vekara-Varkaus festivaaliviikolla ke 10.6.2015.
Dekkaristi Timo Sandbergin historiallinen dekkari Häränsilmä julkistettiin Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa lauantaina 31.1.2015. Paikalle oli saapunut runsaasti yleisöä. Häränsilmä on jatkoa Mustamäki-kirjalle, joka voitti Vuoden johtolanka 2014 -palkinnon. Haastattelijana oli Tuulikki Norrlin.
Salpausselän Kirjailijat ry ja Lahden Laulajat -kuoro ​järjestävät Kalevalan päivän kunniaksi perinteisen Kalevalan päivän runo- ja laulutuokion su 1.3.2015 klo 14-15. Tilaisuus pidetään Lahden kaupunginkirjaston auditoriossa, Kirkkokatu 31.
Yhdistyksemme kirjailija Kalle Veirto palkittiin 14.1.2015 perinteikkäällä Suomen Nuorisokirjailijoiden Topelius-palkinnolla, joka myönnetään ansiokkaalle nuortenkirjalle. Palkinto tuli viime vuonna julkaistulla Säbätalvi-kirjalla. Palkinnon arvo on 2 015 euroa.
Kalle Veirton "Säbätalvi" on Topelius-ehdokkaana ja "Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka ja Sherlock Holmesin jalanjäljet" on Arvid Lydecken palkintohdokkaana. Topelius-palkinto myönnetään vuosittain ansiokkaalle nuortenkirjalle ja Arvid Lydecken -palkinto ansiokkaalle lastenkirjalle.
Päivi Rämö (24.11.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty kirjailijajäsenemme Päivi Rämö.