Ensimmäinen tilaisuus on tiistaina 22.9.2015 klo 17, jolloin Juha Inovaara lukee meille otteita esikoiskirjastaan Männyn takaa ja kertoo kirjan syntyprosessista.
Yhdistyksemme varapuheenjohtaja Tuulikki Norrlin ohjaa kahta Luovan kirjoittamisen ryhmää ja Elämäntarinaviikonloppukurssia Harjulan kansalaisopistossa, Lahdessa, sekä kirjallisuusterapeuttisia Iloa sanoista ja tarinoita elämästä -ryhmiä MielenKiinto Oy:n tiloissa, Lahdessa.
Timo Sandberg on kertomassa uunituoreesta Lahteen sijoittuvasta Heittola-dekkaristaan Yövieras la 22.8.2015 klo 13 Lahden Suomalaisessa Kirjakaupassa, Aleksanterinkatu 17.
Kirjoituspiirimme aloittaa lukuvuoden 2015-16 opiskelun. Kokoonnumme tiistai-iltaisin klo 18-19.30 Lahden pääkirjaston kokoushuoneessa. Syyslukukausi pidetään ti 1.9. - 8.12.2015 ja kevätlukukausi ti 12.1. - 19.4.2016.
Yhdistyksemme jäsenen, näytelmäkirjailija Kari Kitusen komedia Noitatohtori sai ensi-iltansa Kerimäen pitäjänteatterissa 3.7.2015. Hänen aiemmin kirjoittamansa näytelmät on esitetty Tuuloksen kesäteatterissa Ruuttanäyttämöllä: Helskutin hyvä mies (2013) ja Pirun kiinalainen juttu (2014). Kari Kitunen jäi maaliskuussa 2012 Puumalan kunnanjohtajan tehtävistä eläkkeelle ja muutti eläkepäivien viettoon Lahteen.
Paluu kotiin -romaani on raadin mukaan Erkki Martikaisen v. 2002 Möllärimestari-kilpailun voittaneen Voihan pojat -teoksen vertainen, ja elämän kummallista kokonaisuutta kuvatessaan ja pohtiessaan jopa parempi.
Kirja-arvostelu (23.5.2015)
Anja Laitisen kirjailijasivulle on lisätty hänen Serpentiinitie-runokirjastaan lyhyt arvostelu, jonka on kirjoittanut filosofian lisensiaatti Marja-Leena Koppinen.
Yhdistyksemme puheenjohtaja, dekkaristi Timo Sandberg oli TV1-kanavalla Ylen aamu-tv:n Aamun kirja -haastattelussa kertomassa Häränsilmä-kirjastaan.
Merkillinen – visuaalisen runouden näyttely avautuu Lahdessa Galleria Aila Seppälässä 28. heinäkuuta 2015. Merkillinen on kutsunäyttely, joka esittelee suomalaista visuaalista runoutta. Yksi näyttelyn taiteilijoista on yhdistyksemme kirjailija Heikki Saure.
Lahden Laulajat -kuoron kevätkonsertti SINUA, SINUA RAKASTAN to 7.5.15 klo 18 - 19 Pikkuteatterissa, Loviisankatu 8, Lahti.