SALPAUSSELÄN KIRJAILIJOIDEN UUTISIA

Tuija Idänpirtti on asikkalalainen runoilija, jonka elämään runo tuli kahdeksanvuotiaana. Äidin äiti antoi syntymäpäivälahjaksi Kalevalan.
Heidi Viherjuuren esikoisromaanin Hilja ja vihreän talon kesä käännösoikeudet on myyty Saksaan.
Yhdistys on mukana 14.-17.6.2018 pidettävässä Runomaratonissa. Yhdistyksellä on muun muassa esittely-/myyntipöytä Kansantalon Vaahterasalin aulassa. La 16.6. klo 10 yhdistyksemme johtokunnan jäsen Lealiisa Kivikari haastattelee runoilija Risto Ahtia Risto Ahti -runoseminaarissa.
Sunnuntaina 20.5. klo 15 Lahden Runomaratonin järjestämässä Runokahvilassa ravintola Teerenpelissä, Vapaudenkatu 20 (Lahti) on vuorossa Eeva Sollo. Eevan runoja esittää Vuokko Kautto Päijät-Hämeen Lausujista.
Frankfurtissa, Saksan ja Puolan rajalla sijaitsevassa Oder-residenssissä on kesällä vielä vapaita aikoja. Residenssiin hakijan tulee olla Särön tai residenssin yhteistyökumppanin jäsen, tai hän voi hakea Särön jäsenyyttä.
Milla Hannula kirjoittaa tietokirjoja lähinnä marginaalinäkökulmista: oudoksutuista ajatuksista, paikoista ja ihmisistä.
Eeva Sollon uuden surutyörunokirjan julkaistustilaisuus on su 18.3. kello 13–15 palvelukeskus Onnelanpolussa, osoite Harjulankatu 1, Lahti. Tilaisuus on 1. kerroksen oleskelutilassa. TERVETULOA!
Sanataiteilija Lealiisa Kivikari on tehnyt runokirjoja, käsikirjoituksia näytelmiin ja konsertteihin sekä kirjoittanut pakinoita ja kuunnelmia radioon. Hän kirjoittaa myös kolumneja.
- No, nythän sinulla on aikaa rustata se kirja. Turhaan sinä noita sairauksiasi märehdit. Ryhdy nyt kokoamaan se perhokalastuskirjasi, sanoi Erkki Norellin kalastuskaveri, WSOY:n kustannusjohtaja Vilho Viksten Erkille, joka oli joutunut liian varhain eläkkeelle.
Lahen lehti -blogi, Lahen ajat -verkkojulkaisu ja pari muuta Lahteen liittyvää julkaisua ovat Sauli Hirvosen hyppysissä.
RSS ATOM