Aihe on valmiina, mutta teema, mitä haluan tarinallani kertoa lukijalle, ei ole vielä kirkastunut täysin, ei myöskään se, miksi haluan kertoa ja kirjoittaa tarinani. Kun en ole selvästi pystynyt vastaamaan noihin kysymyksiini, ei kirjan kirjoittaminen tahdo lähteä sujuvasti käyntiin.
Salpausselän Kirjailijat järjesti yhdessä Päijät-Hämeen Lausujien ja Lahden Laulajat -kuoron kanssa Kalevalan päivän kunniaksi runo- ja laulutuokion Lahden kaupunginkirjaston auditoriossa su 27.2.11.
Viisi vuotta Salpausselän kirjailijoita luotsannut puheenjohtaja Alli Kantola jätti puheenjohtajan tehtävät seuraajalleen lahtelaiselle Sirpa Papinaholle tiistaina 22.2.2011 pidetyssä vuosikokouksessa. Ansioistaan yhdistyksen puheenjohtajana Kantola nimettiin yhdistyksen kunniajäseneksi. Hän on Salpausselän kirjailijat r.y:n yhdeksäs kunniajäsen.
Markkinoijien myyntiennakointi ja mainostus perustuu oletukseen lukijasta. Rahaa markkinointiin sijoitetaan lukijaoletuksen mukaan. Keskeisintä on oletus siitä, mikä lukijaa kiehtoo, ei esimerkiksi se, mikä on ajassa tärkeää havaita.
Sibeliustalossa 19.-20.2.2011 pidetyt Lahden kirjamessut olivat tunnelmaltaan erittäin lämminhenkiset ja kotoisat.
Vuosikokouksessa valitaan uusi puheenjohtaja ja johtokunnan jäsenet
Timo Sandbergin uusin, Lahteen sijoittuva dekkari Kalmankokko jukistetaan maanantaina Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa (Aleksanterinkatu) klo 16-17.
Millainen aihe vetoaa yleisöön? Kuinka aihe valitaan ja miten se tuodaan elokuvassa, tarinassa esille? Miten rakennan uskottavan henkilöhahmon? Muun muassa näitä asioita näyttelijä, käsikirjoittaja Jarkko Mikkola kertoi Lahden Videokuvaajien jäsenillassa, jonne Salpausselän kirjailijatkin olivat saaneet kutsun to 10.2.2011.