Heikki Sauren Kirjoituksia maasta on esillä näyttelynä ja runokilpailuna Lahdessa Art Häme 2012 –tapahtumassa 25.8 – 9.9. Malskilla (Päijänteenkatu 11).
Tuhkametsän salaisuus -kirjan kirjoittaja Jarkko Laine on saanut valmiiksi jatko-osan esikoiskirjalleen. Kirja ilmestyy syksyllä. Laineen haastattelu tulee YLE Lahden kanavalta viikolla 33, 13.-18.8.
Dekkaristi Timo Sandberg piipahti 20.6. Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa kertomassa uunituoreesta Vainooja-dekkaristaan.
Timo Sandberg esittelee 20.6. klo 16-17 Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa uusimman rikosromaaninsa Vainooja. Haastattelijana on Tuulikki Norrlin.
Seppo Jääskeläisen uusi lyhytproosakokoelma OMITUISIA on ilmestynyt.
Kuinka paljon kirjailija nojautuu reaalimaailmaan, historialliseen tietoon romaaneissaan, entä kuinka paljon historian tutkija ja historiikkien tekijä voi panna itseään mukaan julkaisuihinsa?
Eija Piekkarin uusin, neljäs dekkari sijoittuu jälleen Hollolaan, Sairakkala-Toivola-Kastari –linjalle. Edellisistä kirjoista tuttu rikosylikonstaapeli Kristiina Elo ja muut poliisit jatkavat murhien ratkaisemista. Tuttuja ovat myös kylällä asuvat ihmiset, mutta murhakeskiön ydinporukka on uusia henkilöitä.
Yhdistyksen varapj Tuulikki Norrlin on YLE-Lahdessa puhumassa kirjoista aamulla vähän kahdeksan jälkeen, melkein yhdeksään asti. Lahden Radion taajuus on 97,9 Mhz.
Salpausselän kirjailijoiden ja Lahden Laulajien Kalevalan päivän kunniaksi järjestämä runo- ja laulutuokio veti Lahden kirjaston auditorion täyteen kuulijoita sunnuntaina 26.2.2012.
Käykääpä lukemassa Etlarin lukupiiristä Essi Tammimaan Paljan käsin -kirjan syntyprosessista, tekniikasta, kuinka kirja on kirjoitettu.