SALPAUSSELÄN KIRJAILIJOIDEN UUTISIA

Lealiisa Kivikarin runokirja Talo kalliosaarella on hypnoottinen lukukokemus, jossa runoilija puhuu kuin syntymävetten päällä vaeltava henki, jälleensyntymien kausaalisessa välitilassa fyysiseksi ihmiseksi materialisoitumistaan odottava sielu, jonka sielunsilmissä vilahtavat kuvasarjat jo eletyistä elämistä kokemuksineen ja opetuksineen sekä välähdykset tulevista ihmiselämistä Maa-planeetalla. Ja henki ihmettelee ihmisen syntymistä ja kuolemaa, ja mitä näiden hetkien väliin jää. Miksi ihminen on olemassa, mikä on elämän tarkoitus?
Lahtelaisten tekijöiden kirja Haltiakuusen alla – suomalaisia kirjailijakoteja on ensimmäinen kirjailijamuseoitamme kattavasti esittelevä teos. Toinen kirjan kirjoittajista on lahtelainen tietokirjailija ja äidinkielen opettaja Annamari Saure. Kirjan valokuvat on ottanut lahtelainen free lance –valokuvaaja, verkkotuottaja Jari Suominen.
Pieni erimielisyys perjantai-illan viettotavasta ystävysten Jennan ja Nooran välillä saa Jennan suutahtamaan ja ryntäämään ovet paukkuen pimeään yöhön Hollolan rantatielle. 19-vuotias Jenna jää sille tielleen ja hänen ruumiinsa löytyy myöhemmin Hersala-Siikaniemen tien varresta Eija Piekkarin uusimmassa Risteys-jännitysromaanissa, joka on Piekkarin viides kirja.
Lahden kirjamessuilla helmikuun alussa 2013 julkistettu Timo Sandbergin Mustamäki-jännitysromaani on saanut ylistäviä kritiikkejä lehdistössä.
Alli Kantolan romaani Meillä on vain toisemme julkistetaan markkinapäivänä ke 6.3. klo 11 Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa, Aleksanterinkadun myymälässä.
Salpausselän kirjailijat ja Lahden laulajat -kuoro järjestivät perinteisen Kalevalan päivän kulttuuritapahtuman Lahden pääkirjaston auditoriossa sunnuntaina 24.2.2013. Yleisöä oli paikalla 150-160 henkilöä.
Yhdistyksemme runoilijan Aino Partasen suunnittelemia ja valmistamia seinätekstiilejä ja vaatteita sekä hänen kirjoittamiaan runoja on esillä Lahden Aikuiskoulutuskeskuksessa helmikuun ajan. Vasta viikon auki ollut näyttely on ihastuttanut katsojia.
Lahden Kirjamessut olivat la 2.2. - su 3.2.2013 Sibeliustalossa. Monia yhdistyksen kirjailijoita oli lavalla esittelemässä kirjojaan. Yhdistyksen messupöydän löysi Metsähallista parvelle menevien portaiden juuresta.
Kaksi Topelius-ehdokkuutta, Aukusti-ehdokkuus ja Runomaratonin runoantologiaan pääsy.
Uutuuksien ilta Lahden pääkirjastossa esitteli kirjailijat kirjoineen tiistaina 27. marraskuuta.
RSS ATOM