Dekkaristi Timo Sandberg piipahti 20.6. Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa kertomassa uunituoreesta Vainooja-dekkaristaan.
Timo Sandberg esittelee 20.6. klo 16-17 Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa uusimman rikosromaaninsa Vainooja. Haastattelijana on Tuulikki Norrlin.
Seppo Jääskeläisen uusi lyhytproosakokoelma OMITUISIA on ilmestynyt.
Kuinka paljon kirjailija nojautuu reaalimaailmaan, historialliseen tietoon romaaneissaan, entä kuinka paljon historian tutkija ja historiikkien tekijä voi panna itseään mukaan julkaisuihinsa?
Eija Piekkarin uusin, neljäs dekkari sijoittuu jälleen Hollolaan, Sairakkala-Toivola-Kastari –linjalle. Edellisistä kirjoista tuttu rikosylikonstaapeli Kristiina Elo ja muut poliisit jatkavat murhien ratkaisemista. Tuttuja ovat myös kylällä asuvat ihmiset, mutta murhakeskiön ydinporukka on uusia henkilöitä.
Yhdistyksen varapj Tuulikki Norrlin on YLE-Lahdessa puhumassa kirjoista aamulla vähän kahdeksan jälkeen, melkein yhdeksään asti. Lahden Radion taajuus on 97,9 Mhz.
Salpausselän kirjailijoiden ja Lahden Laulajien Kalevalan päivän kunniaksi järjestämä runo- ja laulutuokio veti Lahden kirjaston auditorion täyteen kuulijoita sunnuntaina 26.2.2012.
Käykääpä lukemassa Etlarin lukupiiristä Essi Tammimaan Paljan käsin -kirjan syntyprosessista, tekniikasta, kuinka kirja on kirjoitettu.
Löylynheiton MM-kisoissa 2010 pahoin palaneen Timo Kaukosen tarina on päätynyt kirjaksi Timo Sandbergin kirjoittamana ja molemmat Timot olivat Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa ti 21.2.2012.
Dekkaristimme Timo Sandberg, Eija Piekkari ja Aimo Ojanen kertovat la 18.2. klo 11.30 Aino-lavalla miksi kannattaa suosia lähimurhaa, paikallisuutta, kirjoissaan. Sandberg on myös klo 13.30 Janne-lavalla kertomassa Saunamestari-kirjastaan yhdessä Saunamestari Timo Kaukosen kanssa.