Palander, Riikka

Riikka Palander (s.1986) on kotoisin Keski-Suomesta. Hän valmistui Jyväskylässä yhteiskuntatieteiden maisteriksi pääaineenaan filosofia. Palanderilta on ilmestynyt kolme runokokoelmaa: Maa muistaa matkustajan (Sanasato 2010), Sininen punainen (Sanasato 2011) ja Seeprakivi (Sanasato 2015). Palander esiintyy myös afrikkalaista rytmimusiikkia runoperformanssiin yhdistelevässä Moyo-yhtyeessä yhdessä Johnson Mlugen kanssa.

Riikka Palander toimii Salpausselän kirjailijoiden palautepalvelun arvioitsijana. Hän on myös Keski-Suomen Kirjailijat ry:n tekstiarvoija ja ateljeekriitikko. Palander on toiminut käsikirjoittamisen ohjaajana koululaisille suunnatussa animaatioprojektissa vuodesta 2012.

Jäsenyydet: Suomen Kirjailijaliitto, Keski-Suomen Kirjailijat ry., Salpausselän Kirjailijat ry., Sanasto, Runomaraton ry

Useita apurahoja kaunokirjalliseen työskentelyyn vuodesta 2011, mm. Taiteen edistämiskeskus, Alfred Kordelinin säätiö, Suomen Kulttuurirahasto, Suomen Kirjailijaliitto

Lisätietoja:
http://www.sanasato.net/tuotteet.html?id=58/ (kirjailijaesittely kustantajan sivuilla)

Kritiikkejä teoksista: