Uutuuksien ilta torstaina 18.11. klo 17.30

26.10.2021

Salpausselän kirjailijoiden Uutuuksien ilta tulee taas! Torstaina 18.11. klo 17.30–19.30 Lahden pääkirjaston auditoriossa 16 alueen kirjailijaa kertoo uusista teoksistaan napakoissa haastatteluissa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Esittelyssä kauno- ja tietokirjallisuutta romaaneista runoihin ja lasten tietokirjasta paikallishistorioihin. Mukana esikoiskirjailijoita ja kokeneita konkareita.

Illan kirjailijanimet teoksineen esiintymisjärjestyksessä:
Tietokirjat: Heikki Saure: Noitakirja; Marija Vantti: Älä koske perhosen siipiin. Uuno Kailaan elämä ja kuolema; Matti Leppäranta: Suomalainen järvikirja; Raili Mikkanen: Suomen lasten saariseikkailu; Annamari Saure ja Suvi Kaipainen: Äimän käkenä
Runot. Tuula Hämäläinen: Meren ikävä, Sateenkaarikäärme; Samuli Lampinen: Lehdenpuhaltajan poika. Novellit: Matti Vilkki: Suojattu elämä.
Romaanit: Maisku Myllymäki: Holly; Katriina Ranne: Maa kuin veri; Tapani Tukiainen: Tyrmistyttävä muutto, Juopunut pursi – kouluvierailulla Nepalissa.
Jännityskirjat: Eija Piekkari: Pimeän avain; Aulis Piiroinen: Lukitun oven takana, Koston kellari, Myrskyn silmässä.
Historiikit: Reijo Päivärinta: Urheiluseura Pyryn historia; Ina Ruokolainen: Vääksy – kertomuksia kanavakylästä.
Kuvassa alle puolet kirjoista – tervetuloa tutustumaan kaikkiin! Haastattelijoina toimivat Salpausselän kirjailijoiden johtokunnan jäsenet.
Tulethan paikalle vain terveenä. Kirjastossa on kasvomaskisuositus.