Särön residenssissä, Saksassa, tilaa Salpausselän kirjailijoille

25.3.2017

Salpausselän kirjailijat r.y.:n jäsenet voivat hakea kirjallisuus- ja kulttuuriyhdistys Särö ry:n Oder-residenssin vapaille ajoille milloin tahansa Särön nettisivuilla olevan lomakkeen kautta. Oder-residenssi on Frankfurt an der Oderissa, Saksan ja Puolan rajalla, tunnin junamatkan päässä Berliinin keskustasta.

Hakemus residenssiin tehdään Särön sivujen nettilomakkeella. Vapaat ajat löytyvät tiedotteet-sivulta.

Tiedustelut: saro.residenssi(at)gmail.com tai puh. 041 535 6065.

Särön Oder-residenssin nettisivu.

Residenssistä

Residenssi sijaitsee osoitteessa Ziegelstrasse 20, 15230 Frankfurt an der Oder, Puolan rajan välittömässä läheisyydessä. Frankfurt an der Oderin rautatieasemalta on residenssille 2 km:n matka, jonka voi tehdä raitiovaunulla, bussilla tai taksilla. Taksi maksaa noin 10 euroa.

Huoneiston pinta-ala on 86 neliömetriä ja rakennus on valmistunut 1900-luvun alussa.

Residenssiasunto sijaitsee viidennessä kerroksessa. Asunnosta on näköala Oder-joelle ja joen yli Puolaan.

Talossa ei ole hissiä. Residenssivieras voi pyytää työntekijältä apua tavaroiden kantamisessa alaovelta huoneistoon.

Makuuhuoneita Oder-residenssissä on kaksi: yhden hengen huone on kooltaan 10 m² ja kahden hengen huone 16 m². Isommassa huoneessa on parisänky. Molemmissa huoneissa on työpöytä.

Olohuone on residenssivieraiden yhteistä tilaa esimerkiksi ryhmätyöskentelyä ja illanviettoja varten. Yhteistilassa on erkkeri-ikkuna, josta avautuu näkymä Oder-joelle ja joen yli Puolan Slubicen kaupunkiin.

Asunnossa on tilava keittiö sekä kylpyhuone pyykinpesukoneineen.

Tutustu huoneistoon tästä.

Oder-residenssiin hakeminen

Hakemukset voidaan tehdä ainoastaan lomakkeella.

Kerro hakemuksessa seuraavat asiat:
 1.) mille jaksolle haet residenssipaikkaa, myös vaihtoehtoinen jakso
 2.) mitä huoneiston osaa haet; vaihtoehdot ovat:
   1 hengen huone, 2 hengen huone, koko residenssi
 3.) miksi olet kiinnostunut residenssivierailusta
 4.) ilmoita mukanasi tulevat vieraat:
   residenssiin hyväksytään vain hakemuksessa ilmoitetut henkilöt

Kulkuyhteydet

Liikkumisesta julkisilla kulkuvälineillä Oder-residenssiin Saksassa voi lukea lisää Särön Oder-residenssin nettisivulta.

Kirjallisuus- ja kulttuuriyhdistys Säröstä lisää tästä.

Liitteet