Kirjailijoitamme kirjastossa to 13.10. ja ma 17.10.

10.10.2011

Pääkirjaston auditoriossa torstaina 13.10. klo 17.30 Anuirmeli Sallamo-Lavi ja Heikki Saure, ja maanantaina 17.10. klo 17.30 Tauno Tiusanen.

Kirjailijat Anuirmeli Sallamo-Lavi ja Heikki Saure kertovat kirjasta Matka yli ymmärryksen torstaina 13.10. klo 17.30 pääkirjaston auditoriossa.

Lahtelainen kirjailija Heikki Saure ryhtyi selvittämään, miksi niin monet ihmiset uskovat asioihin ja ilmiöihin, jotka ylittävät tieteen ja ihmisen järjen selityskyvyn. Kiehtova ja merkillinen maailma avautui suomentaja-kirjailija Anuirmeli Sallamo-Lavin kautta. Saure ei usko yliluonnollisiin ilmiöihin, mutta kirjaa tehdessä sattui niin merkillisiä asioita, että hänen epäuskonsa oli kovalla koetuksella. Matka yli ymmärryksen -kirja kertoo henkimaailman tulkin tarinan. Anuirmeli koki jo lapsena outoja asioita, joihin hän suhtautui epäluuloisesti ja torjuvasti. Mutta henkimaailman ilmiöt tunkeutuivat yhä uudestaan Anuirmelin elämään. Viimein hän päätti ottaa selvää, mistä on kysymys. Matka yli ymmärryksen on osuva nimi kirjalle, sillä siitä, mihin tiede ja järki loppuvat, kirjan matka vasta alkaa.

Tilaisuuden järjestää Lahden kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto ja siihen on vapaa pääsy.

--

Maanantaina 17.10. klo 17.30 pääkirjaston auditoriossa Tauno Tiusanen kertoo Neuvostoliiton romahduksen vaiheista

Järjestäjä Lahden kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto

--

Tervetuloa kuuntelemaan mielenkiintoisia aiheita!