Anja Laitinen (9.3.2015)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty kirjailijajäsenemme Anja Laitinen.
Salpausselän kirjailijoiden lastenkirjailijan Marja Ahon kirjoittama ja kuvittama kirja Hii-o-hoi! Aarre näkyvissä! on vuoden 2015 Lasten LukuVarkaus -ehdokkaana. Palkinnon arvo on 3 500 euroa ja siitä päättävät tänä vuonna kuusi lapsiraatilaista. Voittajakirja julkistetaan ja kirjailija(t) palkitaan Vekara-Varkaus festivaaliviikolla ke 10.6.2015.
Dekkaristi Timo Sandbergin historiallinen dekkari Häränsilmä julkistettiin Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa lauantaina 31.1.2015. Paikalle oli saapunut runsaasti yleisöä. Häränsilmä on jatkoa Mustamäki-kirjalle, joka voitti Vuoden johtolanka 2014 -palkinnon. Haastattelijana oli Tuulikki Norrlin.
Salpausselän Kirjailijat ry ja Lahden Laulajat -kuoro ​järjestävät Kalevalan päivän kunniaksi perinteisen Kalevalan päivän runo- ja laulutuokion su 1.3.2015 klo 14-15. Tilaisuus pidetään Lahden kaupunginkirjaston auditoriossa, Kirkkokatu 31.
Yhdistyksemme kirjailija Kalle Veirto palkittiin 14.1.2015 perinteikkäällä Suomen Nuorisokirjailijoiden Topelius-palkinnolla, joka myönnetään ansiokkaalle nuortenkirjalle. Palkinto tuli viime vuonna julkaistulla Säbätalvi-kirjalla. Palkinnon arvo on 2 015 euroa.
Kalle Veirton "Säbätalvi" on Topelius-ehdokkaana ja "Etsivätoimisto Henkka & Kivimutka ja Sherlock Holmesin jalanjäljet" on Arvid Lydecken palkintohdokkaana. Topelius-palkinto myönnetään vuosittain ansiokkaalle nuortenkirjalle ja Arvid Lydecken -palkinto ansiokkaalle lastenkirjalle.
Päivi Rämö (24.11.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty kirjailijajäsenemme Päivi Rämö.
Parhaan suomalaisen lasten- tai nuortenkirjan palkinnosta kilpailee kuusi teosta ja yksi niistä on Salpausselän kirjailijoiden Mila Teräksen tänä vuonna ilmestynyt Olga Orava ja metsän salaisuus. Kirjan on kuvittanut Karoliina Pertamo ja kustantaja on Lasten Keskus. Suomen Kirjasäätiön 30 000 euron arvoinen Finlandia Junior -palkinto myönnetään 20. marraskuuta ja palkinnonsaajan valitsee ohjaaja, käsikirjoittaja Johanna Vuoksenmaa.
Erkki Martikaisen Oman elämänsä sankarit -trilogian päätösosa Paluu kotiin, Mystinen matka -kirja kertoo erään miehen mystisen matkan muuttuneessa, entisessä kotikaupungissa Lahdessa.
Marja Aho (28.10.2014)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty uusi kirjailijajäsenemme Marja Aho