Yhdistyksemme varapuheenjohtaja Tuulikki Norrlin ohjaa kahta Luovan kirjoittamisen ryhmää ja Elämäntarinaviikonloppukurssia Harjulan kansalaisopistossa, Lahdessa, sekä kirjallisuusterapeuttisia Iloa sanoista ja tarinoita elämästä -ryhmiä MielenKiinto Oy:n tiloissa, Lahdessa.
Timo Sandberg on kertomassa uunituoreesta Lahteen sijoittuvasta Heittola-dekkaristaan Yövieras la 22.8.2015 klo 13 Lahden Suomalaisessa Kirjakaupassa, Aleksanterinkatu 17.
Kirjoituspiirimme aloittaa lukuvuoden 2015-16 opiskelun. Kokoonnumme tiistai-iltaisin klo 18-19.30 Lahden pääkirjaston kokoushuoneessa. Syyslukukausi pidetään ti 1.9. - 8.12.2015 ja kevätlukukausi ti 12.1. - 19.4.2016.
Yhdistyksemme jäsenen, näytelmäkirjailija Kari Kitusen komedia Noitatohtori sai ensi-iltansa Kerimäen pitäjänteatterissa 3.7.2015. Hänen aiemmin kirjoittamansa näytelmät on esitetty Tuuloksen kesäteatterissa Ruuttanäyttämöllä: Helskutin hyvä mies (2013) ja Pirun kiinalainen juttu (2014). Kari Kitunen jäi maaliskuussa 2012 Puumalan kunnanjohtajan tehtävistä eläkkeelle ja muutti eläkepäivien viettoon Lahteen.
Paluu kotiin -romaani on raadin mukaan Erkki Martikaisen v. 2002 Möllärimestari-kilpailun voittaneen Voihan pojat -teoksen vertainen, ja elämän kummallista kokonaisuutta kuvatessaan ja pohtiessaan jopa parempi.
Kirja-arvostelu (23.5.2015)
Anja Laitisen kirjailijasivulle on lisätty hänen Serpentiinitie-runokirjastaan lyhyt arvostelu, jonka on kirjoittanut filosofian lisensiaatti Marja-Leena Koppinen.
Yhdistyksemme puheenjohtaja, dekkaristi Timo Sandberg oli TV1-kanavalla Ylen aamu-tv:n Aamun kirja -haastattelussa kertomassa Häränsilmä-kirjastaan.
Merkillinen – visuaalisen runouden näyttely avautuu Lahdessa Galleria Aila Seppälässä 28. heinäkuuta 2015. Merkillinen on kutsunäyttely, joka esittelee suomalaista visuaalista runoutta. Yksi näyttelyn taiteilijoista on yhdistyksemme kirjailija Heikki Saure.
Lahden Laulajat -kuoron kevätkonsertti SINUA, SINUA RAKASTAN to 7.5.15 klo 18 - 19 Pikkuteatterissa, Loviisankatu 8, Lahti.
Anja Laitinen (9.3.2015)
Kirjailijoitamme-sivulle lisätty kirjailijajäsenemme Anja Laitinen.