SALPAUSSELÄN KIRJAILIJOIDEN UUTISIA

Palkinto luovutetaan torstaina 28.1.2016 Lahden kaupungintalolla. Tunnustuspalkinto myönnetään ansioituneesta, uutta luovasta ja usein myös pitkäaikaisesta lahtelaisen kulttuurielämän hyväksi tehdystä työstä.
Yhdistyksemme jäsen, näytelmäkirjailija Kari Kitunen osallistui Nastolan Säkenet ry:n kirjoituskilpailuun 'Vasikka' ja nappasi hopeaa runollaan 'Vasikka näki suudelmat'.
Viime vuonna Mila Teräksen Olga Orava ja metsän salaisuus -kirja oli Finlandia Junior -ehdokkaana ja tänä vuonna ehdokkaaksi pääsi Teräksen lastenkirja Hämärinkäinen. Molemmat Mila Teräksen lastenkirjat on kuvittanut Karoliina Pertamo. Finlandia Junior 2015 -voittaja julkistetaan to 26.11.2015.
Abracadabra! Sirkus sekoittaa kaupungin -kirja sekoitti myös kirjan tekijän, Marja Ahon, sillä kirjan kustantaja Myllylahti solmi Ahon kirjasta myyntisopimuksen Sirkus Finlandian kanssa.
Dekkaristi Timo Sandberg ja lastenkirjailija Mila Teräs esiintyvät Turun kirjamessuilla, jotka ovat 2.-4.10.2015 Turun Messukeskuksessa.
Abracadabra! Sirkus sekoittaa kaupungin -kirja on julkaistu
Ensimmäinen tilaisuus on tiistaina 22.9.2015 klo 17, jolloin Juha Inovaara lukee meille otteita esikoiskirjastaan Männyn takaa ja kertoo kirjan syntyprosessista.
Yhdistyksemme varapuheenjohtaja Tuulikki Norrlin ohjaa kahta Luovan kirjoittamisen ryhmää ja Elämäntarinaviikonloppukurssia Harjulan kansalaisopistossa, Lahdessa, sekä kirjallisuusterapeuttisia Iloa sanoista ja tarinoita elämästä -ryhmiä MielenKiinto Oy:n tiloissa, Lahdessa.
Timo Sandberg on kertomassa uunituoreesta Lahteen sijoittuvasta Heittola-dekkaristaan Yövieras la 22.8.2015 klo 13 Lahden Suomalaisessa Kirjakaupassa, Aleksanterinkatu 17.
Kirjoituspiirimme aloittaa lukuvuoden 2015-16 opiskelun. Kokoonnumme tiistai-iltaisin klo 18-19.30 Lahden pääkirjaston kokoushuoneessa. Syyslukukausi pidetään ti 1.9. - 8.12.2015 ja kevätlukukausi ti 12.1. - 19.4.2016.
RSS ATOM