Eija Piekkarin uusin, neljäs dekkari sijoittuu jälleen Hollolaan, Sairakkala-Toivola-Kastari –linjalle. Edellisistä kirjoista tuttu rikosylikonstaapeli Kristiina Elo ja muut poliisit jatkavat murhien ratkaisemista. Tuttuja ovat myös kylällä asuvat ihmiset, mutta murhakeskiön ydinporukka on uusia henkilöitä.
Yhdistyksen varapj Tuulikki Norrlin on YLE-Lahdessa puhumassa kirjoista aamulla vähän kahdeksan jälkeen, melkein yhdeksään asti. Lahden Radion taajuus on 97,9 Mhz.
Salpausselän kirjailijoiden ja Lahden Laulajien Kalevalan päivän kunniaksi järjestämä runo- ja laulutuokio veti Lahden kirjaston auditorion täyteen kuulijoita sunnuntaina 26.2.2012.
Käykääpä lukemassa Etlarin lukupiiristä Essi Tammimaan Paljan käsin -kirjan syntyprosessista, tekniikasta, kuinka kirja on kirjoitettu.
Löylynheiton MM-kisoissa 2010 pahoin palaneen Timo Kaukosen tarina on päätynyt kirjaksi Timo Sandbergin kirjoittamana ja molemmat Timot olivat Lahden Suomalaisessa kirjakaupassa ti 21.2.2012.
Dekkaristimme Timo Sandberg, Eija Piekkari ja Aimo Ojanen kertovat la 18.2. klo 11.30 Aino-lavalla miksi kannattaa suosia lähimurhaa, paikallisuutta, kirjoissaan. Sandberg on myös klo 13.30 Janne-lavalla kertomassa Saunamestari-kirjastaan yhdessä Saunamestari Timo Kaukosen kanssa.
Mila Teräksen uutuuskirja on esittelyssä sunnuntaina 19.2. Lahden kirjamessuilla ja 6.3. Suomen lastenkirjakaupassa Helsingissä.
Essi Tammimaan viime vuonna julkaista ja nyt Runeberg-ehdokkaana ollut kirja Paljain käsin on Etelä-Suomen Sanomien verkkolukupiirin kirjana.
Yhdistyksen vuosikokous Lahden pääkirjaston auditoriossa ja kokouksessa mm. johtokunnan jäsenten valinta.
Anneli Seppälä ja Alli Kantola ovat perustaneet uuden kirjoittajapiirin, Luova taide-kirjoitusryhmä 13, jossa Alli Kantola toimii ohjaajana.